Saturday, March 26, 2011

Alahai anak2 omak!!!

Jadi emak ni cukup seronok kalau anak2 hidup berkasih sayang. Saling bantu membantu. Tiada hasad   dengki, cemburu dan  iri hati. Yang penting tiada menyimpan dendam sedarah sedaging. Dendam pada mak atau pada bapa amat digeruni.


Pagi2 sudah dihiasi dengan pemandangan ngeri. Bukan memandang pada bencana alam tapi pada bahana pemandangan mata liuk lintuk orang2 jantan dah pakat minat sangat nak jadi orang betina. Budaya mak nyah  kian menular macam membiaknya kuman2 aedes. Apa tidaknya kalangan pelajar2 jurusan perubatan sudah penuh dengan puak2 pondan. Kalau dulu pondan2 ni terdiri dari budak2 tak habis sekolah. Konon tak sabar nak membebaskan diri. Berbeza dengan zaman canggih, lagi tinggi berilmu, tak terkecuali yang kuat pegangan agamanya, lagi ramai anak2 lelaki sudah bertukar maruah diri. Para pendidik, pensyarah dan pelajar2 tanpa segan silu beraksi pondan memondan.  

Alahaiiii...anak2 omak!

Perlu di ingatkan tanpa peminat pondan masakan pondan kian berkembang. Perrmintaan pada pondan tentunya datang dari  jantan2 yang maintain kuat, yang kacak luar kacak dalam, yang memang terhebat. Apa sangat lah pada perempuan. Hadir perempuan hanya membosankan. Sebelum dilukakan, sebelum terseksa, sebelum dimeranakan, baik bersama pondan. Bersuka ria tanpa komitmen, tiada tanggungjawab dunia, tiada pembiakkan khususnya pembiakkan perempuan2.

Cukuplah penghargaan jantan dan pondan pada mak yang melahirkan. Selebihnya mereka bawa jawapan di akhirat.

Kesedihan tak boleh dibantu dengan arus. Kena ada kekuatan  menangani kedukaan dalam diri masing2 bagi mengelak virus gejala pondan. Pada siapa anak2 nak mengadu jika  ibu bapa sendiri yang bertanggung jawab menterjemahkan anak2 jadi begitu.

Anak2 lelaki yang baik, yang rajin, yang bijak biasanya anak2 omak. Mak suka sangat membiarkan pertumbuhan anak lelakinya menjiwai naluri keperempuanan. Sanggup  merelakan liuk  lintuknya sekali  lalu terciptalah kehadiran pondan dalam diri anak2. Akhir2nya si anak jantan  kekal lembut ala2 perempuan sebab dia...alahai anak omak. Dosa anak2 yang dibiarkan menjadi pondan selamanya, siapa pula yang nak tanggung?

Terseksa sangatkah jiwa mak lalu dicerminkan anak menjadi pondan.

Mak kena pupuk minat anak2 jantan untuk bersukan. Tak kira sukan apa janji bersukan walaupun pada hakikatnya anak2 jantan dah mula menumis, dah pandai mengemas. Paling bahagia mak, anak dah pandai jahit menjahit....gubah menggubah disamping setia menemani ibu dan ada yang belajarnya memang sungguh2. Biarkan anak2 melepaskan tendangan atau pukulan semasa bersukan bagi membebaskan segala yang terbuku di hati. Pendek kata membina jati diri anak2 adalah dibawah bidang kuasa emak. Selebihnya anak2 dambakan doa mak.

Rakyat jelata khususnya anak2 jantan melayu ramainya dah tukar minat jadi perempuan. Perempuan sudah tidak dihargai. Perempuan dimata anak2 nyah sudah tidak ada value. Kata Nok...hell u go la pompuan!! Biar kite orang je handle man!! Alih2 dunia melayu dah penuh guys yang gays.

Rajuk anak2 pada emak atau pada bapa....hanya anak2 yang dapat menjawab persoalan masyarakat pondan yang tumbuh macam cendawan. Cari lah jawapan di mana2...di rumah, di sekolah, di IPT, di jalanan, terhasil pondan dari anak2 yang baik hatinya. Luhur budinya lantas terleka dengan membiakkan setan2 menguasai diri.

Salah siapa???

Biarpun ramai menuding jari pada bapa...aku tetap salahkan mak.

Demi ugama, wahai para2 jantan diluar sana. Carilah kaedah lain dalam membalas dendam pada mak bapa. Kembali merenung kelebihan diri adalah anugerah Allah untuk membela bangsa demi ugama. Jangan sekali2 melanggan pondan kalau benar sayangkan omak yang melahirkan. Liuk lentuk pondan sesungguhnya melukakan hati para ibu2 yang  pada dasarnya faham kenapa anak2 jadi begitu, Biarkanlah mereka dalam dunia mereka. Jangan dinodai kasih mereka pada ibu bapa.

Demi ugama, wahai mak2 yang ada khususnya anak2 cucu yang bakal jadi ibu. Pelihara maruah anak demi keluarga yang dibina. Jangan pentingkan diri sendiri. 

Ciptakan diri seindah pelangi, alirkan rentak mengikut zaman. Bahagiakan hati berlapang dada. Hidup  berprasangka mengundang murka.

Nawaitu pondan adalah buah tangan untuk ibu2 selfish.









No comments:

Post a Comment