Thursday, November 1, 2012

Assalamualaikum...

Lama sungguh tak update blog. Entah apa gerangan idea jadi gersang, mood semua hilang. Tercari2 booster luar biasa untuk aku kembali menulis. Sekali menulis bimbang berkali-kali terus menulis. Tulisan ini hanyalah nyanyian dalam hidupku.


Lainlah orang yang cerdik buku, bertimbun sudah buku dibaca, ditulis, dikaji dan diperhalusi sehinggakan buku adalah segala dalam hidup. Tak baca buku satu hari, tidak sempurna rasanya cik mun... Berguru dengan buku menjadikan dia rasa hebat, serba tahu lalu terambil alih kuasa dari yang Maha Berkuasa.


Bila cerdik dengan kehidupan, kehidupan itulah menjadi guru. Belajar bersama alam. Semua yang ditemui adalah guru baginya. Sehingga akhirnya menemukan dia pada jawapan, bila sehari tak baca Quran...


Secanggih mana pun ilmu orang putih namun dia tidak mampu nak detect bala dari Allah. Sehebat mana pun Ph.D budak Hassan anak Pak Ali,dia tak dapat lari menjadi seperti budak mengunyah chewing gum. Terkejar-kejar ke sana ke mari takut-takut apa yang diluahkan menjadi tawar.


Tersenyum mak di dapur bila mendengar laungan pak hassan...


' Saya ada Ph.D. Banyak buku dah saya kaji, saya tulis, dan saya cukup kenal si fulan bin si fulan '



Kesian pak hassan. Dia sendiri tak kenal diri. Padahal ilmu mengenal manusia tidak memerlukan Ph.D. Ilmu Ph.D ciptaan yahudi, andai tersasar dari landasan, cermin contoh ada pada Hassan budak jaga lembu.. Di ciptakan Allah, memang yahudi manusia paling cerdik, punya akal paling tinggi. Dek angkuh dengan serba serbi kekayaan lantas terciptalah yahudi jelmaan syaitan bertopengkan manusia.

 

Pesan memesan ini untuk anak-anak cucu andai berjaya menempa nama di persada antarabangsa. Bila sudah berjaya memetik bintang-bintang dilangit, jangan lupa rumput dibumi yang setia menanti.









2 comments:

  1. Wa'alaikumu'salam...
    Puan, Sangat setuju dengan coretan puan.
    Tiada salah nya dengan apa juga pangkat atau gelaran di pangkal atau hujung nama...asalkan jangan menepuk dada... jadilah seperti padi, semakin tunduk, semakin berisi... tidak kan hilang bisa ular.. walaupun menyuisur akar... golongan yg puan tuliskan tersebut.. seperti ayam , kokok berderai-derai... punggung mergelumang ...

    ReplyDelete
  2. Bakawali.

    Terima kasih atas kunjungan dan sudi berkongsi pandangan.

    ReplyDelete