Monday, April 15, 2013

I LOVE PM??

I LOVE PM?? WE LOVE PM ?? WE LOVE BN?? 

Belum pernah sejarah dunia, PM menagih kasih rakyat dengan mencipta slogan I LOVE PM.Ke mana saja PM hadir, disitu ada rakyat tajaan BN terkinja-kinja memikul slogan I LOVE PM. Bangsa dunia lain semakin maju, rakyat Malaysia bawah tempurung seronok sungguh terlompat-lompat macam kera kena belacan melafazkan rasa cinta pada PM. Perdana Menteri  paling tidak gentleman  diatas muka bumi.

Cinta bukan diatas kertas. Cinta hanya dapat dirasa bukan perlu dipaksa, dibuat-buat untuk pameran. Cinta Tok Guru Nik Aziz pada rakyat Kelantan dapat menarik satu persatu negeri jatuh dari pengaruh BN. Cinta Tok Guru Nik Aziz tumbuh kian mekar walaupun Nik Aziz kian uzur. Cinta milik Tok Guru Nik Aziz dapat menarik kekuatan Lim Kit Siang dan Karpal Singh untuk turut sama mewarnai  hubungan mesra alam.

Cinta itu menguatkan bukan melemahkan.  BN sudah semakin lemah dimata dan dihati rakyat. Apa ada pada PM yang membuatkan kita untuk jatuh cinta. Jantan macam PM?? Selisih malaikat,jangan ada anak-anak cucu selemah PM. Jangan ada PM yang tidak berani buat keputusan. Jangan jadi seperti PM yang hanya pandai mencipta slogan. Jangan jadi PM yang pejam mata pada segala kemunkaran. Lebih teruk lagi bila PM sendiri terpalit dengan pelbagai skandal scorpion masyarakat.

Macamana kita nak terus mencintai BN kalau orang-orang dalam BN satu pun yang tidak menampakkan ciri takut pada Tuhan. Baik lelaki mau pun wanita, tidak kira melayu,cina maupun india, punah ranah segala seni budaya. Perjuangan BN sudah terpesong dari landasan dek ketandusan cinta. 

Cinta yang dipupuk oleh Menteri Besar Kelantan, dibaja dengan doa membuatkan Kelantan kuat mempertahankan kedudukan Tpk Guru Nik Aziz yang sudah lama memerintah negeri Kelantan. Tok Guru umpama kubu. Tok Guru Nik Aziz mercu tanda kekuatan menjana orang melayu berpaksikan ugama. Cita-cita Tok Guru bagi merealisasikan impian meramaikan pewaris legasi Rasulullah, mudah-mudahan menjadi kenyataan. Lihat saja pada kebangkitan rakyat kian terserlah sepertimana perjuangan Rasulullah.


Banyakkan selawat pada junjungan nabi melahirkan rasa cinta yang amat tinggi. Berselawat memuja Rasulullah, kita dambakan selawat dari Allah. Kita pohon rahmat Allah mudah-mudahan dikurniakan hidayah Allah.


Dunia ini sifatnya menguasai. Jangan sekali-kali kita benarkan BN terus mengongkong jasad dan menguasai minda rakyat. Dunia ini diciptakan untuk kamu dan kamu diciptakan untuk akhirat.


Jangan lupa 5.5.2013. Tarikh pilihanraya PRU 13. Jom mengundi.


No comments:

Post a Comment