Saturday, February 5, 2011

Alhamdulillah!!!

Syukur pada Allah. Hari ini 5 haribulan 2. Hari ini genap usia hamba 52 tahun. Terima kasih pada insan2 tersayang kerana buat kejutan dengan secret recipe yang very delicious. Di tambah pula dengan rasa yang sungguh istimewa bertemankan hadiah yang menepati impian pada malam 2 Rabiul Awal ini,  Indahnya Hidup bersyariat buku tulisan Dato' Ismail Kamus. 

Memang terlalu indah hidup ini bila kita dapat cinta yang padat. Kita akan dapat rasakan kebahagiaan yang berabad2. Dalam usia2 emas begini apa lagi yang kita harapkan selain dari redha Allah. Segala2nya kerana Allah seperti mana perjanjian kita dalam solat. Inna solati, wanusuki, wamahyaya, wamamati lillahirabbil Alamin. Sesungguhnya solatku, hidupku dan matiku kerana Allah Taala.

Cukuplah bila kita dapat jadi emak yang baik, yang dapat membahagiakan seisi rumah. Di hargai bila masih bernyawa. Jangan sekali2 jadi emak yang kaya tetapi membiarkan anak2nya menjadi raja manakala bila mak menjadi miskin lantas menghambakan diri pada anak2 yang kaya raya. Na'uzubillah!!

Bila syurga sudah diibaratkan seperti berada dibawah telapak kaki ibu. Adalah menjadi tanggungjawab ibu mempamerkan keindahan suasana dalam membawa anak2 bersama menuju syurga. Bila ibu sudah menunjukkan teladan yang baik pada anak2 mana munkin anak2nya membesar hilang arah tuju kerana hidup ini berpaksikan redha Allah. Untuk meraih redha Allah adalah dengan memenuhi redha ibu bapa terlebih dahulu.

Doa ibu sentiasa mengiringi perjalanan hidup anak2ku Farhana, Izzat, Alif dan Adam. Jadilah anak2 yang baik, anak2 yang sabar, anak2 yang sentiasa mensyukuri nikmat yang Allah beri dan dapat menunjukkan contoh teladan yang baik.

Terima kasih sekali lagi kerana sudi berkongsi rasa, berkongsi cerita suka duka, segala susah senang  kita tempuh bersama.

Alhamdulillah! Alhamdulillah! Alhamdulillah! Syukur hamba pada Allah.










No comments:

Post a Comment