Saturday, March 16, 2013

Alahai Kassim!!!

Kisah menyayat hati kasihnya Kassim pada adiknya Rasidah. Setelah berkhidmat selama 20 tahun sebagai anggota tentera, Kassim menghabiskan sisa-sisa hidupnya bersama adiknya yang lumpuh. Allah memakbulkan doa Kassim bagi meneguhkan kepercayaan kita betapa zalimnya umno pada rakyat jelata. Allah menangguh doa Kassim selama 12 hari ketika Kassim terperangkap bersama adiknya bagi membuktikan kepada negara dan rakyat jelata betapa nasib anggota tentera yang masih hidup tidak pernah terbela oleh kerajaan dibawah cengkaman umno.


Bila satu persatu perwira negara gugur kebumi ketika insiden di Lahad Datu, PM, Menteri Dalam Negeri, Menteri Pertahanan sibuk mengumumkan pelbagai imbuhan bakal diterima keluarga. Kenaikan pangkat serta merta, kenaikan gaji anggota tentera bahkan ratusan ribu akan diberikan pada keluarga mangsa yang terkorban. Saat keluarga dalam kesedihan, wang jadi pertaruhan.


Sumbangan kilat dan macam-macam kaedah derma dilancarkan dari semua sudut bagi merakamkan takziah kerajaaan dibawah cengkaman umno pada keluarga mangsa. Nasi sudah menjadi bubur. Wang sudah tidak berguna lagi. Benar, wang adalah segala-galanya dan umno perlu diingat segala-galanya  bukanlah kerana  wang.


Harga diri seperti Kassim kita pertahankan. Nilai murni yang tidak boleh dibeli dengan wang ringgit. Hanya yang tidak berwang saja punya jati diri sekuat Kassim. Jika Allah tidak memakbulkan doa Kassim pasti Allah merancang yang lebih baik untuk UMNO terus berkuasa.


Ternyata kini Doa Kassim dimakbulkan. Alahai Kassim!!! Bubur nasi  jadi supplement menambah kekuatan badan sementara menanti adanya bantuan untuk Kassim dan adiknya.


"Jika ALLAH  S.W.T memakbulkan doamu, maka Allah meneguhkan kepercayaan mu kepadaNyJika ALLAH S.W.T. menangguhkan doamu, maka ALLAH menguji kesabaranmu, Jika ALLAH S.W.T tidak memakbulkan doamu, maka ALLAH telah merancang sesuatu yang lebih baik buatmu".

Bernazar lagi kali ini bila UMNO tumbang disetiap negeri. Kalau dulu tertunai sudah bernazar berpuasa bagi setiap negeri tumbangnya UMNO/BN kini tidak syak lagi akan bertambah jumlah hari berpuasa.


Sama-sama beramal kerana Allah demi memelihara maruah bangsa dalam mempertahankan negara tercinta. Sesungguhnya UMNO wajib dibersarakan.

No comments:

Post a Comment