Sunday, December 13, 2009

Al Kisah Datson Driving school

Orang sekarang dah tak kenal datson yang mana satu.

Dah lama tak jumpa Saleh pemilik kereta datson driving school.

Ada cerita yang nak di kongsi tentang Saleh.

Salleh orang biasa. Ke mana saja Saleh dengan kereta datson. Saleh sayangkan Datson. Anak2 Saleh 5 lelaki yang lastnya perempuan. Anak hujung Julai kata orang tua2.

' Budak2 sekarang bukannya senang nak suruh belajar. Di sebabkan nak bagi depa belajar aku tak nak tukar kereta. Aku dok pikir hari2 macamana nak bagi pakat2 belajar. Aku dapat akal. Aku cabut wire t.v. Bila tv rosak aku kata aku tak mampu nak baiki. tu pasai kereta aku ni buruk tak berganti '

Hiduplah si Saleh anak beranak tanpa tv. Isterinya seorang guru. Walaupun sedih tapi dia faham.

Sorang2 anak Saleh dapat 5A.

' Bila hantar anak2 balik asrama hang nak tau, semuanya masam berkerut,malu naik kereta aku. Maklumlah sekolah asrama sekarang mak bapak pakat pakai kereta hebat2. '

Bila jumpa Saleh baru2 ni, aku tumpang bahagia melihat Salleh masih seperti dulu.
Anak2nya 2 orang ada di Ireland, medical student. Yang no. 3 ada di UK belajar engineering, satu di IPTA yang sorang lagi di Asrama Penuh...biasalah yang hujung Julai masih di sisi..
Sekarang ni Saleh tak guna Datson. Dia ada kereta sewa yang dia pajak untuk bawa ke pejabat.

Sambil menyelam sambil minum air. Bekerja 2 dalam 1.

Semakin tinggi anak2 Saleh.

Saleh tunduk berisi..

No comments:

Post a Comment