Monday, November 2, 2009

Ukur baju di badan sendiri

Seperti kata Tuan Guru kalau setakat ke angkasa lepas sekadar melancung...baik tak payah...benar tuu...buat apalah nak menghabiskan harta dan wang negara menagih pada ilmu yang sia2...banyak lagi yang patut dikemaskinikan dibumi sebelum kita nak meneroka ke langit tinggi yang tiada kesudahannya...bak kata orang nogori...mengabehkan boreh je. Padan patutlah ilmu dengan negara yang ciput ni.

Di kala kedua ibu bapa mendongak memohon restu keselamatan anakanda tercinta Dr. Sheikh Muzaffar yang berada nun jauh membelah langit nan tinggi...anak yang sorang lagi di jemput pulang hanya ditimpa tiang di bumi...Al Fatihah...Tuhan lebih menyayangi.

Sampaikan perkhemahan sekolah pun kita nak tunjukkan kehebatan 1M..apa yang boleh 1M lakukan bila Tuhan lebih tahu niat kita...kanak2 tidak berdosa dipanggil balik...memang Tuhan lebih menyayangi tapi mampukah ibu bapa menerimanya bila Islam bukan pegangan...menambahkan beban para guru bila slogan dijadikan sandaran dan halatuju pengorbanan jadi pertikaian.

Hari ini terpampang didada akhbar Puan Halimahton yang menghabiskan usianya selama 34 tahun di Britain kini dilantik menjadi consultant untuk PERMATA negara dibawah naungan isteri PM.

' Puan Halimaton ada balanced method of teaching to be genius '

Mari kita tanya beliau apa sudah jadi pada Sufiah anaknya hasil dari kecerdikan luar biasa diawal usia.

Semua ini mengajar kita untuk lebih waspada dalam mengejar kejayaan, kekayaan dan kemakmuran.

Pada yang bergelar pemimpin ukurlah baju dibadan sendiri sebelum KLCC pula ranap menyembah bumi.

Hidup kita pun sentiasa di perhati macam CCTV.

No comments:

Post a Comment