Tuesday, June 1, 2010

Hari susu sedunia

Hari ni 1 Jun, kononnya hari susu sedunia. Kerja buat orang yahudi memperkenalkan hari2 untuk diiktiraf oleh manusia seluruh dunia. Hari ibu, Hari kekasih dan macam2 hari yang sewaktu dengannya. Hari cheese pun ada maaa!! Hari manusia diperalatkan...say cheese!!!

Bahkan keghairahan mereka merayakan hari2 durjana menular sampai menyeberangi tujuh lautan.

Orang melayu pun kaya dengan ciptaan kekuatan mental fizikal...namun orang melayu tak minta diiktiraf oleh manusia lain selain anak cucu.

Cincaluk, belacan, budu, ikan masin dan macam2 teknik pembikinan yang menjadi pusaka turun temurun, menyelerakan anak2 cucu mengikut negeri2 dalam tanah melayu.

Orang melayu mudah lupa?

Siapa bilang orang melayu mudah lupa...

Siapa lagi kalau bukan dari keturunan ular.

Saja2 ja melayu buat2 lupa...membiarkan orang memijak kepala.

Orang melayu dah kenal lama dah, susu apa yang paling afdal menguatkan minda anak2.

Asal usul 0rang melayu ni sebenarnya dari komuniti pengembara. Orang Melayu dicanai diuli sehingga menjadi tanah liat dibumi tanah melayu sedang melayu itu sendiri tidak pasti siapakah orang melayu yang sebenarnya.

Celek2 mata, aku orang melayu beragama Islam.

Melupakan segala dendam demi Islam. Membiarkan dipijak pemerintah berlandaskan kesabaran dalam Islam...berkebun, berniaga kecil2an dan tidak bersandarkan pengktirafan sebab orang melayu tunduk dan patuh ajaran Islam.

Sayangnya pemerintah melayu semakin ghairah memburu nafsu.

Bila pemerintah berpaling tadah...mengajak melayu memusuhi yahudi pada yang sama pemerintah melayan baik pada yahudi setengah mati.

Satu2 budaya sesat yahudi disanjung dipuja, disuruh melayu boikot barang2 yahudi, pada masa yang sama mencurah2 barang yahudi masuk malaysia, sepertimana kerajaan BN berfatwa merokok haram sedangkan keluaran kotak2 rokok malaysia tak pernah pupus bahkan bertambah jenama SAAT demi saat. Adab resam yahudi disanjung dipuja, rakyat melarat kerajaan tutup sebelah mata.

Hari cheese, hari susu sedunia dan hari ibu menjadikan anak2 melayu macam anak2 hantu...bermegah dok jamu bahan2 segera....anak2 jadi kalut macam ribut.

Mujur ada ramai lagi anak2 melayu yang tak lupakan belacan,budu,cincaluk, tempoyak tapi semakin ramai yang dah tak kenal pekasam, jeruk maman,cuka nipah dan macam2 hasil keluaran nenek moyang kita yang menjadikan anak2 melayu berjiwa hamba dan bersemangat waja.

Satu sen derma pada yahudi, satu peluru tembak 10 orang melayu mati dan seorang Islam Palestin terbujur.

Mengata dulang, paku serpih, mengata kat orang, pemerintah dah lebih2.

Sebelum ramai anak2 pakat jadi bodo macam lembu tok sah kita dok bangga nak sambut hari susu.

Orang melayu dah lama dah kenal susu ibu.

No comments:

Post a Comment